appemon

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

۱- ایده اپلیکیشن خودتان را ترسیم کنید

ایجاد هر برنامه و برنامه ای با یک ایده شروع می شود. این ایده لازم نیست خیلی بزرگ، خلاقانه یا خیلی چشمگیر باشد. فقط ایده شما باید به اندازه کافی خوب و مرتبط باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ایده مورد نظر خود را روی کاغذ بکشید. هدف این کار ملموس ساختن این ایده است. قبل از شروع ساخت اپلیکیشن، باید این اپلیکیشن و ویژگی های آن را تعریف کنید. !

 

برای ترسیم ایده خود به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز ندارید. یک مداد و دفترچه بردارید و شروع کنید. باید اپلیکیشن مورد نظر را روی کاغذ طراحی کنید، لیستی از ویژگی های آن تهیه کنید و ببینید آیا این ایده روی کاغذ زنده می شود یا خیر.

۲- در مورد اوضاع بازار تحقیق کنید

معمولا توسعه دهندگان مختلف نرم افزار از مطالعه وضعیت بازار اپلیکیشن غفلت می کنند. اما باید بدانید که تب بخش مهمی از فرآیند توسعه اپلیکیشن است. شما می توانید با انجام تحقیقات خود در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

خوب، اکنون ممکن است با چنین سؤالاتی روبرو شوید:

اپلیکیشن ها و رقبای جایگزین در بازار کدامند؟
مشتریان بالقوه چه می خواهند؟ نیازها و خواسته های آنها چیست؟
چقدر باید برای درخواستم هزینه کنم؟ کدام مدل کسب و کار بهتر از بقیه است؟
انجام تحقیقات قبل از ساخت اپلیکیشن شما را از اشتباهات اولیه نجات می دهد. با انجام تحقیقات می توانید فرضیات مختلف را تایید کرده و نیازهای مشتریان بالقوه را ارزیابی کنید.

دو نوع تحقیق بازار اپلیکیشن می تواند به طور خاص به شما کمک کند:

دریابید که رقبای شما چه اشتباهاتی مرتکب می شوند
دریابید که آیا دیگران می خواهند برنامه ای مشابه برنامه شما بسازند یا خیر
شما می توانید تقاضا برای یک برنامه را قبل از ایجاد آن ارزیابی کنید. در مرحله بعد، دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Google Trends و Keyword Planner برای سنجش جستجو برای یک برنامه ساده فهرست کارها استفاده کنید.

 

۳- از اپلیکیشنتان موکاپ (Mockup) تهیه کنید

بهتر است قبل از شروع ساخت اپلیکیشن، از آن موکاپ تهیه کنید. موکاپ یک طرح کلی از اپلیکیشن شماست که رابط کاربری (UI) و جریان آن را نشان می دهد.

 

 

 

 

موکاپ شامل موارد زیر نمی شود:

  • عناصر ریز و جزئی رابط کاربری
  • موقعیت دقیق عناصر رابط کاربری
  • طرح ها و جلوه های رنگی پیچیده

در واقع یک موکاپ بدون اشاره به جزئیات غیر ضروری، به شما نشان می دهد که یک اپلیکیشن چطور کار می کند. استفاده از موکاپ یک روش کاربردی به جای رویکرد زیباشناختی در طراحی اپلیکیشن شماست.

 

۴- طراحی گرافیکی اپلیکیشن تان را انجام بدهید

اکنون که پروژه شما در حال شکل گیری است، وقت آن است که یک طرح گرافیکی برای اپلیکیشن خود ایجاد کنید. طراحی شما باید شامل جزئیات بصری پیکسلی، جلوه های گرافیکی، جزئیات بصری و گاهی انیمیشن ها و طراحی حرکت باشد.

من دو روش را برای ایجاد طراحی گرافیکی برنامه توصیه می کنم:

1- خودتان با استفاده از یک قالب گرافیکی این کار را انجام دهید

2- یک طراح گرافیک استخدام کنید

طراحان گرافیک حرفه ای سال ها کار و تمرین کرده اند. در واقع، یک طراح گرافیک خوب می تواند صد برابر بهتر از یک طراح بی تجربه مانند شما (با فرض اینکه توسعه دهنده باشید) کار را انجام دهد.

به عنوان یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن، باید به نقاط قوت خود عمل کنید. این به معنای برون سپاری وظایفی است که مهارت خاصی برای آنها ندارید. برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای، می توانید از پلتفرم هایی مانند Upwork یا Toptal استفاده کنید.

 

سخن نهایی

اولین چیزی که باید یادتان باشد این است که دانستن مراحل کار مهم نیست؛ شما باید مسیر را طی کنید. اجرای هر کدام از این مراحل در ساخت یک اپلیکیشن موفق بسیار اهمیت دارد. دوم اینکه شما باید به اپلیکیشنی که ساخته اید به چشم یک تجارت و کسب و کار نگاه کنید. این اپلیکیشن یک هدف تجاری برای ارائه چیزیست که شما در توانتان بوده و از طرف دیگر باید بتواند هزینه های شما را هم تامین کند. در ضمن شما باید خودتان را در بازار رقابت نگه دارید و عقب نشینی نکنید.

هر بار که نسخه جدیدی از اپلیکیشن خودتان ارائه می کنید، به بازخوردهای کاربران و نقاط ضعف و قوت برنامه توجه کنید و نسخه جدید آن را مطابق با نیاز آنها ارائه کنید. از شکست ها درس بگیرید و اشتباهاتتان را تکرار نکنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی