appemon

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با مهاجرت مردم از رایانه به دستگاه های تلفن همراه، چهره اینترنت نیز در حال تغییر است. بازار تلفن های همراه و برنامه های کاربردی در حال توسعه است. در دهه گذشته، استفاده از اپلیکیشن ها در سطح جهانی افزایش یافته است. این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند تا پایان سال 2020 دارد که تعداد کاربران تلفن های هوشمند به 3.5 میلیارد نفر رسید. تقاضا برای برنامه های مختلف نیز افزایش یافته است. افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، برنامه های مرتبط را خریداری می کنند و آنها را با علائم تجاری شناسایی می کنند.

درواقع با اپلیکشن‌ها این امکان برای شما پیش می‌آید که سرگرمی‌هایی درباره کسب و کار خود ایجاد نماید که با این سرگرمی‌ها کاربران خود را حتی بدون ارائه مشوق‌های آشکار، درگیر نگه دارید. 

 

مهم‌ ترین دلایل استفاده از اپلیکشن‌ ها

1. مشتریان شما متقاضی هستند

مطالعات به وضوح نشان می دهد که کاربران تلفن همراه برنامه های نصب شده روی تلفن همراه را به برنامه های وب سایت ترجیح می دهند. شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید، اما این نیاز زمانی آشکار می شود که مشتریان بپرسند آیا اپلیکیشنی برای محصولات خود دارید یا خیر. در واقع با نصب اپلیکیشن مناسب به مشتریان خود این فرصت را می دهید که بدون نیاز به مراجعه به وب سایت و تنها از طریق تلفن همراه خود با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

 

2. ارتباط مستقیم با مشتریان خود

یک اپلیکیشن می تواند به طور خودکار اطلاعات و محتوا را برای مشتریان خود نمایش دهد. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که مستقیما با مشتریان ارتباط برقرار کرده و درخواست های آن ها را مشاهده کنید.

 

3. اطلاعات خود را دقیق و به روز نگه دارید

با گذشت زمان، عمر محصول کوتاه می‌شود و فشارهای رقابتی شدیدتر می‌شود و با تغییر شرایط اقتصادی، به‌روز نگه داشتن اطلاعات محصول و قیمت می‌تواند یک چالش باشد. البته این تغییر اطلاعات در وب سایت شما اتفاق می افتد. اما آیا واقعا به شما و مشتریانتان در فروش کمک می کند؟ در مورد مشتریانی که گوشی های هوشمند را به سیستم های خود ترجیح می دهند چطور؟

 

4.می توانید با مشتریان خود در تماس باشید

ماهیت تعاملی اپلیکیشن جذب مشتریان و ایجاد انگیزه در آنها برای نصب اپلیکیشن و استفاده از محصولات توسعه دهنده است.

 

5. به رقابت ادامه دهید

تقریباً هر شرکت بزرگ اکنون یک یا چند برنامه تلفن همراه را برای مشتریان خود ارائه می دهد. اما هزاران شرکت کوچک و متوسط ​​نیز وارد این بازی شده اند و در حال رقابت هستند. پس بهتر است قبل از اینکه برای توسعه کارتان دیر شود وارد این رقابت شوید.

 

6. تیم فروش خود را برای سفارشات آماده و توجیه کنید

هنگام سرمایه گذاری در یک برنامه تلفن همراه، باید فروشندگان خود را به روز نگه دارید، فروشندگان شما نیاز به دسترسی فوری به آخرین محصول و اطلاعات قیمت دارند.

 

کلام آخر

 

 از آنجایی که علم هر روز به سمت تسهیل استفاده از هر چیز می‌رود طبیعی است که افراد بیشتری از اپلیکشن‌ها برای خرید کالا یا استفاده از خدمات استفاده کنند تا هم در وقت صرفه‌جویی کنند، هم بتوانند اجناس بیشتری را با هم مقایسه کنند و هم راحت بتوانند خرید نمایند. کسب و کارها هم برای اینکه از رقابت عقب نمانند می‌توانند از اپلیکشن‌ها به عنوان یکی از راه‌های افزایش مشتری استفاده کنند.

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

سبقت گرفتن از رقبا:

با قرار دادن کسب و کار خود بر روی تلفن همراه مشتری، از رقبای خود متمایز می شوید و این می تواند یکی از مهمترین مزایای ایجاد اپلیکیشن باشد.

 

ارتباط مستمر با مشتری:

اپلیکیشن کسب و کار شما همیشه نام شما را به مشتری یادآوری می کند.

 

کاهش چشمگیر هزینه های تبلیغات:

هزینه تبلیغات و چاپ کاتالوگ حذف شده و کاتالوگ دیجیتال شما بر روی تلفن همراه مشتری قرار می گیرد.

 

تصویر برند خود را بهبود بخشید:

یک برنامه اختصاصی برای کسب و کار شما نشان می دهد که مناسب است و برای مشتریان امروزی جذاب است.

 

به روز رسانی:

مشتریان می توانند لیست به روز محصولات و خدمات شما را در هر زمان مشاهده کنند و از آخرین اخبار شما مطلع شوند.

 

 

افزایش فروش:

 اپلیکیشن کسب و کار مشتریان شما را به سفیران تجاری شما تبدیل می کند. از دیگر مزایای اپلیکیشن های تجاری می توان به امکان ارتباط دو طرفه بین کاربر و اپلیکیشن و همچنین ردیابی نتایج رفتار کاربر با اپلیکیشن اشاره کرد. یکی دیگر از رازهای بزرگ در مورد اپلیکیشن های موبایل این است که درهای فروش را باز می کنند. یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند موتوری باشد که برای کسب‌وکارهای آجر و ملات، مانند رضایت بیشتر مشتری و آگاهی بیشتر از محصول، سودمند باشد. شما می توانید با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خاص در زمینه کاری خود، محصولات و خدمات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید تا این خدمات همواره در دسترس کاربران شما باشد. در حالی که داشتن وب سایت برای صاحبان مشاغل ضروری است، هیچ چیز نمی تواند نیاز به یک برنامه تلفن همراه را برطرف کند.

 

اپلیکیشن ها به عنوان ابزار تبلیغاتی

وب سایت یک ابزار حیاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است، ولی از سوی دیگر تعداد افرادی که از موبایل استفاده می کنند نیز هر روزه در حال افزایش است و اکثر آنها از طریق گوشی های هوشمند و سایر ابزارها به اینترنت دسترسی دارند. امروزه اغلب امور روزمره مانند تجارت و بازرگانی و یا پرداخت ها توسط موبایل ها انجام می گردد و به نظر می رسد که در آینده بسیاری از کارهای محاسباتی نیز توسط آنها انجام پذیرد.

 

 

وب سایت های موبایل پسند

برای شرکت هایی که هنوز علاقه چندانی به ساخت اپلیکیشن مجزا ندارند، ایجاد وب سایت هایی که به خوبی برای نمایش موبایل طراحی شده اند، می تواند جایگزین خوبی باشد که با بودجه آنها نیز متناسب باشد. با یک جستجو می توانید وب سایت هایی را پیدا کنید که این کار را با هزینه اندکی انجام می دهند. هدف تعامل با کاربر و بهبود تجربه کاربری است که منجر به جذب مشتری می شود.

 

 

با وضعیت رونق صنعت موبایل که امروزه شاهد آن هستیم، توصیه می شود که همه کسب و کارها برای تبلیغ محصولات خود یک اپلیکیشن موبایل توسعه دهند.

 

در واقع، تلفن همراه رسانه ای است که تمام ارتباطات از طریق آن انجام می شود، بنابراین پیوستن به این فناوری نتایج مورد انتظار کسب و کار شما را تضمین می کند.


 

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

اپلیکیشن چیست

 

 در دنیای امروز و پس از انقلاب تکنولوژی، کلمه واژه اپلیکیشن (application) که به اختصار app نامیده می شود، به عنوان یکی از رایج ترین واژه ها، نقش ویژه ای در گفتگوهای روزمره ما پیدا کرده است.

این توسعه اپلیکیشن در همه زمینه ها چه معنایی برای ما دارد؟ درست است، بازارکار خوب!

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن در دنیای دیجیتال به معنای نرم افزار یا ابزاری است که ما می‌توانیم آن را بر روی سیستم هوشمند خود (کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت و …) نصب کرده و از آن برای انجام و یا سهولت در انجام برخی کارها و وظایف خود استفاده می کنیم.

اپلیکیشن ها به طور کلی به چند دسته بسیار مهم تقسیم می‌شوند:
برنامه های آب و هوا، آشپزی و رستوران، آموزشی، ارتباطی، امور مالی، پزشکی، تناسب اندام، خرید، رفت و آمد، سبک زندگی، سفر، شبکه های اجتماعی، شخصی سازی، عکاسی و ویدئو، کتاب ها و مطبوعات، کودک، مذهبی، موسیقی و ورزشی و …

 

وظیفه اصلی اپلیکیشن ها چیست؟

اپلیکیشن ها برای آنکه بتوانند نیازهای ما را رفع کنند ساخته می شوند، در واقع وظیفه اصلی این برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاری برای پیشبرد و ارائه اهداف نرم افزاری در جهت سهولت انجام یک کار است.

به طور خلاصه:
برنامه نویس های اپلیکیشن برای ایجاد نیاز یا پاسخ به یک نیاز، با ترکیب منابع سخت افزاری و نرم افزاری، اپلیکیشن های متنوع و خلاقانه ای تولید و آن را ارائه می‌کنند و در ازای آن مبلغی قابل توجه به دست می‌آورند.

طراحی اپلیکیشن و مراحل آن چیست؟

به صورت کلی به تمام گام هایی که برای کدنویسی، طراحی گرافیکی، تست و نسخه برداری از یک برنامه انجام می‌شود، طراحی اپلیکیشن می‌گویند. این طراحی به صورت کلی کاری بسیار تخصصی و گاهی اوقات دشوار است، مخصوصا اگر قرار باشد برای سیستم عامل های مختلف ارائه گردد.

 

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار امروزی برای بهره وری بهتر و کارایی بالاتر ضروری و مهم است.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، انتظار می رود بازار اپلیکیشن های موبایل تا سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشته باشد.

با توجه به آمار به دست آمده می توان ادعا کرد که در سال 2016 به طور متوسط ​​یازده اپلیکیشن موبایل توسط هر کسب و کار توسعه داده شده است که نسبت به سال گذشته 126 درصد افزایش داشته است.

امروزه طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار رشد چشمگیری داشته و توجه مردم را به خود جلب کرده است.

مانند هر کسب و کاری، طراحی اپلیکیشن موبایل دارای مزایا و معایبی است. طبق آمار به دست آمده، بیست و سه درصد از اپلیکیشن ها تنها یک بار استفاده می شوند. تقریباً سی و نه درصد از برنامه ها 11 بار یا بیشتر توسط کاربران استفاده می شود.

 

1- حل مشکلات تجاری (بهینه سازی آن)

به طور کلی می توان گفت که تمامی اپلیکیشن های تجاری بدون دلیل طراحی و تولید نمی شوند، بلکه برای بهینه سازی یک فرآیند تولید می شوند.اگر قصد دارید اولین اپلیکیشن شرکت خود را طراحی و توسعه دهید، از همان ابتدا نباید زیاد به قابلیت ها و امکانات آن فکر کنید، زیرا ضروری نیست، اپلیکیشنی که طراحی می کنید می تواند تمامی وظایف را انجام دهد و عمر طولانی و ابدی داشته باشد. دارند

بهتر است برای آن اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در نظر بگیرید و مشخص کنید که چگونه می توانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

 

 ۲- علاقه‌مند بودن کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌


قبل از توسعه اپلیکیشن خود، بهتر است بررسی کنید و ببینید آیا مشتریان شما دارای ویژگی هایی مانند درک خوب از فناوری، بررسی مداوم تلفن همراه، رضایت از محتوای شما و درخواست افزایش حجم آن هستند یا خیر. آیا آنها به پیشنهادات فصلی ارائه شده توسط شرکت شما یا شرکت در کنفرانس های شما، درخواست خدمات ویژه مشتری، استفاده از برنامه های کاربردی رقبا علاقه مند هستند یا خیر؟

بنابراین اگر مشتریان شما ویژگی های بالایی دارند، اکنون می توانید برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی و توسعه دهید.

 

۳- داشتن ایده‌ی جالب برای استفاده مشتری‌ها از اپلیکیشن

برای طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود بهتر است ایده های جالب داشته باشید که بتوانید کاربران را به سمت آن جذب نمایید. با انجام این کار شما نیم بیشتر راه را رفته اید و لازم است هرچه سریع تر اقدام به اجرای اپلیکیشن نمایید.

بنابراین اگر ایده های جالبی ندارید باید ببسیار دقت کنید و محتاطانه اقدام نمایید، زیرا اپلیکیشن هر چقدر هم کاربردی باشد اما نتواند کاربران را به اندازه کافی جذب و درگیر کند قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

 

۴- خلاق و مبتکر نشان دادن شما


به طور کلی استفاده از اپلیکیشن در کسب و کار نشان می دهد که کسب و کار شما به نوآوری و مدرنیته علاقه دارد. به عنوان مثال، اگر از تبلت در جلسات استفاده می کنید، مشتریان تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند.

امروزه استفاده از پاورپوینت و همچنین اطلاعات چاپی موضوعی جا افتاده است اما از این نکته غافل نشوید که استفاده از امکانات جدید و مدرن تاثیر بسیار خوبی بر مشتریان دارد.

جالب است بدانید که اکثر شرکت ها دلایل خیلی خوب و موثری برای استفاده از اپلیکیشن ندارند و فقط برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران از آن استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که ایرادی ندارد.

 

معایب طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار

1- آپدیت اپلیکیشن سخت و زمان بر است


هنگامی که برنامه را توسعه دادید، وظیفه شماست که آن را به طور منظم به روز کنید. با استفاده از پلتفرم های توسعه اپلیکیشن، به راحتی می توانید ویرایش و به روز رسانی کنید.اما اگر می خواهید تهیه اپلیکیشن خود را به شرکت های تولید نرم افزار و یا برنامه نویسان بسپارید، همان ابتدا در مورد هزینه های هر دفعه بروز رسانی و اضافه شدن امکانات جدید به اپلیکیشن صحبت نمایید و تا بتوانید قبل از سفارش آن ها را برسی نمایید و با خیالی آسوده سفارش دهید.

 

۲- داشتن انتظار بیش‌ از اندازه از یک اپلیکیشن


طراحی اپلیکیشن موبایل برای تجارت بسیار مفید است و می تواند بسیار موثر باشد.

اما باید توجه داشت که اگر فکر می کنید اپلیکیشن تمام کارها را انجام می دهد، انتظارات شما را بالا می برد. برنامه ها زمانی مفید و مفید هستند که روی یک جنبه از کسب و کار شما تمرکز کنند.

بهتر است فقط از 1 یا 2 عملکرد کلیدی در یک زمان استفاده کنید. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ از چندین برنامه مختلف شرکت استفاده می کنند.

اگر اهداف کسب و کار خود را به گونه ای تنظیم و مدیریت کنید که بتوانید از اپلیکیشن های مختلف برای جنبه های مختلف آن استفاده کنید، تاثیر قابل توجه آن را خواهید دید.

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

سال‌هاست که با پیشرفت و هوشمندی تلفن‌های همراه، افراد زیادی در سراسر دنیا علاوه بر وب‌سایت‌های اینترنتی با هر نوع اپلیکیشن موبایل برای اندروید یا آیفون سر و کار دارند. به همین دلیل، طراحی اپلیکیشن موبایل به اندازه طراحی وب سایت اینترنتی اهمیت دارد و رونق روزافزون طراحی و افزایش سفارش ساخت اپلیکیشن موبایل از علاقه مندان یا مدیران شرکت ها به شرکت های طراحی اپلیکیشن موبایل خودشان، اهمیت این سوال را نشان می دهد.

 

اپلیکیشن موبایل برنامه یا نرم افزاری است که برای اجرا بر روی تلفن همراه طراحی شده است. البته همانطور که می دانید همانند دنیای کامپیوتر، سیستم عامل های مختلفی برای گوشی های موبایل منتشر شده است که از جمله آنها می توان به اندروید، آی او اس، ویندوز فون و ... اشاره کرد. در این میان سیستم عامل اندروید که توسط گوگل ساخته و عرضه شده است یکی از محبوب ترین و بهترین سیستم عامل های موبایل است و در حال حاضر اکثر اپلیکیشن های موبایل برای این سیستم طراحی و برنامه ریزی شده اند. البته رتبه دوم نیز به سیستم عامل IOS اپل تعلق دارد که بر روی گوشی های موبایل ساخت این شرکت به نام IPHONE نصب و استفاده می شود.اما طراحی اپلیکیشن های موبایل کار ساده ای نیست. هم از نظر فنی و هم از نظر جذب کاربر. به یاد داشته باشید که هر چه یک طراح و توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل مخاطب و کاربران بیشتری را جذب کند، موفق‌تر است. بنابراین اصول طراحی اپلیکیشن موبایل باید توسط افراد فعال در این زمینه به دقت رعایت شود. این اصول شامل یک سری نکات و مواردی است که هر توسعه دهنده و طراح اپلیکیشن اندروید یا iOS باید بداند و به دقت رعایت کند.

به یاد داشته باشید که ایجاد اپلیکیشن های موبایل یک علم و هنری است که قوانین و اصول خاص خود را دارد که باید در نظر گرفته شود.

 

 

- داشتن یک طرح مشخص:
نحوه چیدمان کلی اپلیکیشن مورد نظر شما به همراه رنگ ها، فونت ها، سرفصل ها، تصاویر، قرار دادن منو، فرم ها و سایر قسمت های اپلیکیشن موبایل شما از همان ابتدا در طراحی اولیه (Layout) در صفحات و بخش های آن چگونه است. با دقت مشخص شده است.

 

- نمایش اندازه برای قاب های مختلف تلفن همراه:
همچنین باید در نظر داشت که همه گوشی های موبایل دارای اندازه، طول و عرض یکسان نیستند، اما استاندارد قاب گوشی های موبایل تولید شده توسط شرکت های سامسونگ، اچ تی سی، نوکیا، نکسوس کمی با یکدیگر متفاوت است. (مخصوصاً گوشی های نکسوس)

 

- واحد استاندارد برای فواصل:
هنگام کادربندی و طراحی وب سایت ها و همچنین برنامه های تلفن همراه، فاصله ها باید بر اساس واحد پیکسل (به اختصار پیکسل یا px) در نظر گرفته شود.

 


- در دسترس بودن یک رابط کاربری مناسب:

ظاهر اپلیکیشن موبایل باید با دقت و حرفه ای طراحی شود تا کاربر احساس راحتی کند و از کار با آن لذت ببرد. یک طراح رابط کاربری اپلیکیشن موبایل باید به زیبایی و ظاهر تمامی قسمت های اپلیکیشن توجه کافی داشته باشد.


- چیدمان صحیح عناصر:

 تنظیم صحیح پیوندها، منوها، عکس‌ها و سایر عناصر برنامه تلفن همراه برای همه مناسب نیست.بلکه برنامه نویسان و طراحان حرفه ای در این زمینه به خوبی می دانند که تنوع رنگ های به کار رفته در منوها و همچنین اندازه تصاویر و طراحی دقیق منوی اپلیکیشن های موبایل می تواند کاربر را به خود جذب کرده و او را به ادامه کار پس از آن ترغیب کند. این و استفاده از این برنامه کند است.


- سادگی:

حتما این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید: «سادگی و ظرافت». بله، این گفته هنوز به عنوان یک قانون و اصل مهم در بسیاری از زندگی روزمره ما در قرن بیستم رعایت می شود. از جمله در دنیای طراحی اپلیکیشن موبایل. هرچه رابط کاربری ساده‌تر باشد، استفاده از ویژگی‌های آن برای کاربران آسان‌تر است.سادگی در طراحی اپلیکیشن موبایل به معنای قدیمی بودن آن نیست، بلکه پیروی از اصولی است که اپلیکیشن را مدرن و زیبا و عاری از هرگونه پیچیدگی می‌کند.


- قابلیت به روز رسانی:

یکی از نکات مهمی که در دنیای طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل باید به آن توجه کرد، قابلیت به روز بودن آن است. البته این روزها بسیاری از نرم افزارها، وب سایت ها و برنامه های کاربردی نیاز به به روز رسانی هر چند وقت یکبار دارند.از جمله تغییرات فنی در زمینه برنامه نویسی برای اصلاح برخی از مشکلات نرم افزاری (باگ) که ممکن است بسیاری از آنها در طول زمان ظاهر شوند و همچنین تغییرات و به روز رسانی در ظاهر برنامه ( چیدمان منوها، رنگ ها، ایجاد تنوع بیشتر و بهتر در فضای برنامه، تصاویر بهتر، اسلایدها و غیره)


- امکان جستجو:

یکی از مزیت های بسیاری از اپلیکیشن های موبایل امکان جستجو در داخل آنهاست. به خصوص برنامه های خرید یا خبری که جستجو در آنها بسیار مهم است. هم در طراحی وب و هم در دنیای اپلیکیشن های موبایل باید به این نکته توجه کنید. به این ترتیب کاربران اپلیکیشن می توانند به راحتی عنوان مورد نظر را جستجو کرده و در صورت وجود به لینک یا آن قسمت هدایت شوند.


- استفاده از آیکون ها:

برای طراحی اپلیکیشن های اندروید و IOS تعدادی آیکون استاندارد ساخته شده است که معمولا طراحان و برنامه نویسان از آن ها استفاده می کنند.

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

اپلیکیشن‌ها برای رفع نیازهای ما ایجاد می‌شوند، در واقع وظیفه اصلی این برنامه‌ها استفاده از منابع سخت‌افزاری برای پیشبرد و ارائه اهداف نرم‌افزاری برای تسهیل در تکمیل یک کار معین است.
به طور خلاصه:
توسعه دهندگان اپلیکیشن برای ایجاد یک نیاز یا رفع نیاز، اپلیکیشن های متنوع و خلاقانه ای را با ترکیب منابع سخت افزاری و نرم افزاری تولید و ارائه می کنند و در ازای آن مبلغ قابل توجهی کسب می کنند.

 

طراحی اپلیکیشن و مراحل آن چیست؟


به طور کلی به تمام مراحلی که برای کدنویسی، طراحی گرافیکی، تست و کپی کردن یک برنامه انجام می شود، طراحی اپلیکیشن گفته می شود. این طراحی معمولاً یک کار بسیار تخصصی و بعضاً دشوار است، به خصوص اگر باید برای سیستم عامل های مختلف ارائه شود.

 

مرحله اول: شناخت نیاز
ابتدا باید بتوانید تصویری کلی از نیاز یا مشکلی داشته باشید که با ایده شما در قالب نرم افزار قابل حل است. برنامه شما باید بتواند این نیاز را با کاهش هزینه، زمان و غیره برآورده کند. برای مخاطب و در عین حال بسیار موثر باشد.

 

مرحله دوم: جامعه هدف
به جای اینکه بخواهید تور خود را از طریق اقیانوس پرتاب کنید، وارد یک دریاچه شوید و همه ماهی ها را بگیرید. داشتن یک جامعه هدف خاص بهترین راه برای افزایش عملکرد و استفاده از برنامه شما است. در این مرحله باید بدانید که جامعه هدف شما چه جنسیتی است، چه گروه سنی دارند و از همه مهمتر از چه بستری برای رفع نیازهای خود بیشتر استفاده می کنند.
توجه: اگر مخاطبان شما ممکن است از چندین سیستم عامل یا سیستم عامل برای همگام سازی برنامه ما استفاده کنند، باید این را نیز در نظر بگیرید.

 

مرحله سوم: مدل کسب درآمد
برنامه شما بر چه اساسی باید سود ایجاد کند؟ در حال حاضر چندین مدل مختلف کسب درآمد از اپلیکیشن وجود دارد:
برنامه های پولی
برنامه های رایگان با پرداخت درون برنامه ای
اپلیکیشن های تبلیغاتی
برنامه های قابل دانلود

برای انتخاب هر یک از این مدل های درآمدی توجه به جامعه هدف بسیار مهم است و علاوه بر آن باید به امور مالی از جمله توسعه، بازاریابی، تبلیغات و انتشار نیز توجه کرد.

 

مرحله 4: برنامه را طراحی کنید
در مرحله چهارم بالاخره باید دست به کار شوید و ایده خود را از روی کاغذ بیاورید.دو روش اصلی برای طراحی اپلیکیشن وجود دارد:

برون سپاری طراحی به شرکت های مختلف
آموزش طراحی اپلیکیشن

به شما توصیه می کنم اگر می خواهید کار جدی و مهمی انجام دهید و طراحی اپلیکیشن برای شما اهمیت زیادی دارد، آموزش برنامه نویسی اپلیکیشن را در برنامه خود قرار دهید و سپس با همکاری تیم های مجرب به آنچه در ذهن دارید پی ببرید.

 

مرحله پنجم: یک نمونه اولیه توسعه دهید
هنگامی که برنامه را طراحی کردید، وقت آن است که یک نمونه اولیه از برنامه خود را توسعه دهید.
اما چرا این اجباری است؟
نمونه سازی اساسا ایده شما را با عملکرد اصلی خود به یک برنامه تبدیل می کند. با این کار می توانید خریداران را متقاعد کنید که ایده شما را بخرند و فرآیند بازاریابی و جذب سرمایه را آسان تر کنید، اما از طرف دیگر ایده خود را فاش نکنید.

توجه: بدون ارائه نسخه اولیه، خطاها و ایرادات فنی قابل مشاهده نخواهد بود، ایرادات امنیتی که جزء لاینفک طراحی های جدید است پنهان بوده و جذب سرمایه و تثبیت در بازار پر رقابت اپلیکیشن بسیار دشوار خواهد بود.

 

جمع بندی

همان طور که مطالعه فرمودید، طراحی اپلیکیشن یک کار تیمی، گسترده، دقیق و البته بسیار مهم است که می‌تواند شما را در اجرایی کردن ایده هایتان کمک کند.

 

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

اول از همه باید بدانیم اپلیکشن چیست و چه معنی دارد، سپس به بررسی طراحی اپلیکیشن بپردازیم. اپلیکیشن ها در واقع برنامه های مربوط به گوشی های هوشمند هستند. درست مانند نرم افزارهای مربوط به کامپیوتر و ویندوز!!! به تمام مراحل طراحی گرافیکی، نوشتن کد تا اولین نسخه برای تست، طراحی اپلیکیشن می گویند. 

مراحل طراحی یک اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن یک روند زمان­بر و سخت است. مخصوصا اگر قرار باشد اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید وios  طراحی شود. در ابتدا مدیر کسب و کار باید بداند دقیقا چه چیزی می خواهد. باید نیاز مشتریانش را شناسایی کند. بداند با توجه به این نیازها چه خدماتی و با چه کیفیتی می خواهد ارائه دهد. حتی یک طرح ظاهری اولیه در ذهن خود داشته باشد.

در مرحله باید بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن را انتخاب کند. می توان گفت سخت ترین قسمت کار همین انتخاب است. برای شناخت یک شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای و تجربه و تخصص تیم آن کافیست نمونه کارهای شرکت مشاهده شود. پس از انتخاب شرکت با مشورت با تیم طراحی اپلیکیشن باید به یک طرح نهایی و مطلوب رسید.

 

از این جا به بعد وظایف بر دوش شرکت و تیم طراحی اپلیکیشن است. این افراد با تخصص خود باید بتوانند یک اپلیکیشن با ظاهری ساده و کاربرپسند طراحی کند که تمامی انتظارات کسب و کار و مشتریانش را برآورده کند.

در مرحله بعدی اپلیکیشن طراحی و ساخته می شود. حال باید اپلیکیشن توسط افراد مختلفی تست شود تا احیانا اگر مشکل یا باگی داشت قبل از انتشار برطرف شود. و در انتها اپلیکیشن منتشر خواهد شد.

طراحی اپلیکیشن Native چیست؟

به ساخت و برنامه نویسی اپلیکیشن با زبان مرتبط با سیستم عامل (بومی یا Native ) گفته میشود. برای برنامه نویسی اپلیکیشن های اندروید از زبان Java و برای زبان Apple (ios) از زبان objective-c استفاده میشود. برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن Native نسبت به روش های دگیر زمانبر است. زیرا برای هر کدام از سیستم عامل ها باید بصورت جداگانه کدنویسی انجام شود.

بزرگترین مزیت اپ های Native استفاده کمتر از منابع سیستم عامل و سخت افزار و همینطور بالا بودن سرعت اپ میباشد.

مزایا

  • سرعت بالای کار با اپلیکیشن
  • دسترسی به تمام سنسورها و امکانات گوشی مانند GPS - دوربین -  موقیعت گوشی - سنسورهای حرکتی - دفترچه تلفن - پیامک ها و...
  • استفاده حداقل از منابع سیستم
  • پایداری بالا
  • امکان نصب و استفاده در اکثر نسخه های سیستم عامل
  • امکان ایجاد اپلیکیشن آفلاین
  • Opnesource نبودن فایل خروجی

معایب

  • کدنویسی دوباره برای پلتفرم های مختلف مانند (ویندوز - ios)
  • سرعت کدنویسی کندتر
  • هزینه برنامه نویسی بالاتر

اکثر اپلیکیشن های حرفه ای مانند instagram , Facebook, Youtube, Telegram, Whatsapp و... بصورت Native با پلتفرم های مختلف مانند React - Flutter برنامه نویسی شده اند.

 

طراحی اپلیکیشن هیبردی (Hybrid) چیست؟

در بحث قبل به طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن Native اشاره کردیم و گفتیم که چه مزایا و معایبی دارد. به طور کلی با طراحی یک اپلیکیشن هیبریدی دیگر نیازی نیست هزینه های جداگانه ای برای طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل های مختلفی نظیر اندروید، آی او اس و ویندوز بپردازید. در زمان کمتر و با هزینه کمتر شما اپلیکیشن خود را خواهید داشت. اپلیکیشن های هیبردی با زبان های HTML , CSS, jаvascript طراحی و برنامه نویسی می شوند و به دلیل راحتی برنامه نویسی در بین مردم محبوب است. اپ های هایبردی توسط Cordova و پلاگین ها آن امکان دسترسی به قسمت های سیستم عامل یا گوشی تلفن همراه مانند دوربین - GPS و... را دارند. و این دسترسی جزئی میباشد و دسترسی کاملی به همه قسمت ها ندارند.

 

ابزارهای محبوب در طراحی اپلیکیشن هایبردی:

  • Apache Cordova - یک پلتفرم بر پایه وب میباشد که اجازه می دهد برنامه نویس کدهای خود را در آن قرارداده و اپلیکیشن خود را بسازد. این ابزار پلاگین های بسیار زیادی دارد که به برنامه نویس امکان میدهد به امکانات تلفن همراه دسترسی پیدا کند و یک اپلیکیشن با خصوصیات Native ایجاد کند. و همانطور که اشاره شد این دسترسی و ابزار محدود میباشد.
  • ionic Framework - یک فریمورک رایگان میباشد که برپایه Angular Js ایجاد شده است و درون خود Cordova را نیز دارد و با ظاهر گرافیکی زیبا و Component هایی که دارد امکان ایجاد اپلیکیشن بسیار زیبایی را فراهم میکند. دیگر مزیت ionic سرعت بالای Debug کدنویسی میباشد که در زمانی که شما در حال کد نویسی هستید و پروژه خود را ذخیره میکنید در همان لحظه می توانید تغییرات خود را مشاهده کنید.
  • Framework7 - از دیگر فریمورک های محبوب میباشد که تجربه کاربری بسیار بالایی را ایجاد میکند. و....

مزایا

  • کم هزینه بودن ساخت در زمان کمتر
  • دریافت خروجی های مختلف برای تلفن های همراه (اندروید - ios - ویندوز - mac)
  • سرعت کدنویسی بالا و آسان

معایب

  • سرعت پایین نسبت به اپ های Native
  • امنیت پایین به علت Opensource بودن خروجی
  • استفاده بالا از منابع سیستم عامل
  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • mahsa rabiee
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • mahsa rabiee